Celebrar
o DÍA DA PAZ coa figura de MANDELA é doado, oportuno e, no seu caso, tanto o
personaxe como a persoa o merecen. Foi un lider necesario para resolver a
problemática do seu país: unha Sudáfrica asolada polas inxustizas xeradas polas
diferenzas de pobos e culturas sometidas ao poder dos brancos (colonizadores
ingleses) que estableceron durante anos un réxime de APARTHEID, de limitacións
xurídicas, políticas, sociais, económicas... sobre a poboación “negra” natural
de Sudáfrica.
Foi
avogado, estivo no cárcere condenado a cadea perpetua, onde permaneceu 30 anos.
O seu pensamento derivou cara a unha defensa da resolución dos conflitos a través
de acordos pacíficos, sen usar a violencia, que pensaba xeraría maís violencia
naquelas circunstancias. A súa loita e a do seu partido o CNA (Congreso
Nacional Africano), que comezou con sabotaxes e violencias contra o poder dos
brancos, acabou vencendo o APARTHEID dende unha postura pacifista, que buscaba
o restablecemento da igualdade de dereitos para todos. Cando saíu do cárcere
non tardou en ser elixido presidente do seu país, en 1994. Gañou o respecto da comunidade internacional, e lle
concederon en vida o Premio Príncipe de Asturias e o Premio Nobel da Paz.
Interesounos destacar e traballar co alumnado
unha idea propia da comunidade onde naceu Mandela, o pobo xhosa, idea que guía
as súas vidas e accións: UBUNTU e
significa: “eu son se todos somos”, está na base da defensa da igualdade de
oportunidades, recursos e dereitos.
ACTIVIDADES:
Traballamos en colaboración Orientación, o Departamento de CC.SS. e a Bilbioteca, e fixemos tres actividades paralelas:
- Visionado do documental “O xogador nº 16” por todos os cursos. Ficha de traballo.
- Exposición: imaxes e textos explicativos
das accións maís importantes de Mandela.
- Lectura de textos da autobiografía de
Mandela: acto de asistencia voluntaria no recreo na Biblioteca Calixtina o luns
día 3 de febreiro. Postos en círculo e sentados no chan asistimos á lectura
compartida que resultou moi interesante na opinión dos asistentes. De fondo,
música africana comprometida e imaxes significativas.
No hay comentarios:
Publicar un comentario